„Antibio, antibio, antibiotika, při nesprávném použití sílu ztrácejí…“. Pokud jste se této písničce doteď úspěšně vyhnuli, věřte, že nyní se jí budete poměrně těžce zbavovat. Tento song mají na svědomí Jan Pokorný a Jiří Burian. Je nedílnou součástí úspěšné celorepublikové kampaně Prevence antibiotické rezistence.
Když se dokáže úderně a hravě skloubit praktické a zábavné zároveň, může vzniknout třeba písnička Antibiotika. Ta ve zkrácené 30vteřinové verzi provází projekt Antibiotika od samotného počátku, tedy od září 2021. Vzhledem k nadšeným ohlasům se pouští do éteru celá píseň.
Co je vlastně cílem kampaně Antibiotika? Pokud se zaposloucháte do textu písně, nejspíše vám to brzy dojde – upozorňuje se na to, že pokud antibiotiky plýtváme, bakterie si na ně zvyknou a stanou na jejich léčivé účinky odolné. A pak nebudou fungovat, až je budeme potřebovat. Jak vůbec došlo ke spolupráci s Honzou Pokorným a Jirkou Burianem?
„Strategickým rozhodnutím projektu bylo přijít s ideálně trochu vlezlou, ale moderní písničkou, která dokáže oslovit především mladší cílovou skupinu. K vytvoření hudby a aranžmá jsme angažovali Jiřího Buriana a k napsání textu zase Jana Pokorného. Doufali jsme, že zábavným a netradičním pojetím zaujmeme. A dočkali jsme se úspěchu - reakce mladší generace byla nad očekávání pozitivní. Nejenže je písnička oslovila, ale taky si z ní vzali poselství, které přináší. Když jsme prostřednictvím průzkumu zjišťovali znalosti mladých o antibioticích před začátkem projektu i v průběhu, ukázalo se, že se časem znatelně zlepšily. Věříme, že za to může i tenhle mírně pronikavý song,“ vysvětluje David Palivec z reklamní agentury Remmark, která se spolupodílí na projektu Antibiotika.
Potvrzením, že kampaň funguje, je i stříbrné ocenění, které získala v soutěži o nejefektivnější reklamu Effie, a zlatá medaile v soutěži IMC Czech Awards.