POZOR! TAHLE PÍSNIČKA JE LEHCE NÁVYKOVÁ

„Antibio, antibio, antibiotika, při nesprávném použití sílu ztrácejí…“. Pokud jste se této písničce doteď úspěšně vyhnuli, věřte, že nyní se jí budete poměrně těžce zbavovat. Tento song mají na svědomí Jan Pokorný a Jiří Burian. Je nedílnou součástí úspěšné celorepublikové kampaně Prevence antibiotické rezistence.

Když se dokáže úderně a hravě skloubit praktické a zábavné zároveň, může vzniknout třeba písnička Antibiotika. Ta ve zkrácené 30vteřinové verzi provází projekt Antibiotika od samotného počátku, tedy od září 2021. Vzhledem k nadšeným ohlasům se pouští do éteru celá píseň.

Co je vlastně cílem kampaně Antibiotika? Pokud se zaposloucháte do textu písně, nejspíše vám to brzy dojde – upozorňuje se na to, že pokud antibiotiky plýtváme, bakterie si na ně zvyknou a stanou na jejich léčivé účinky odolné. A pak nebudou fungovat, až je budeme potřebovat. Jak vůbec došlo ke spolupráci s Honzou Pokorným a Jirkou Burianem?

„Strategickým rozhodnutím projektu bylo přijít s ideálně trochu vlezlou, ale moderní písničkou, která dokáže oslovit především mladší cílovou skupinu. K vytvoření hudby a aranžmá jsme angažovali Jiřího Buriana a k napsání textu zase Jana Pokorného. Doufali jsme, že zábavným a netradičním pojetím zaujmeme. A dočkali jsme se úspěchu - reakce mladší generace byla nad očekávání pozitivní. Nejenže je písnička oslovila, ale taky si z ní vzali poselství, které přináší. Když jsme prostřednictvím průzkumu zjišťovali znalosti mladých o antibioticích před začátkem projektu i v průběhu, ukázalo se, že se časem znatelně zlepšily. Věříme, že za to může i tenhle mírně pronikavý song,“ vysvětluje David Palivec z reklamní agentury Remmark, která se spolupodílí na projektu Antibiotika.

Potvrzením, že kampaň funguje, je i stříbrné ocenění, které získala v soutěži o nejefektivnější reklamu Effie, a zlatá medaile v soutěži IMC Czech Awards.